Data en webadvies
Show MenuHide Menu

Salesforce

Salesforce Admin

In 2009 werd ik Salesforce administrator voor Tele2 Zakelijk. Ik heb de cursussen ADM 201 (Salesforce Administrator) en later de ADM 301 (Salesforce Advanced Administrator) gevolgd. In eerste instantie stond het gebruik van Salesforce bij Tele2 Zakelijk nog in de kinderschoenen. Beheert door ” de business” en niet door de IT afdeling was het een stand-alone applicatie die alleen door Sales en een beetje door Marketing werd gebruikt.

In de loop van de tijd kwamen er steeds meer gebruikers bij omdat ik als Administrator bijna els werkproces kon ondersteunen met Salesforce. Zo kwam werd een serviceafdeling gebruiker maar ook complete bedrijven die door Tele2 werden overgenomen brachten hun processen onder in Salesforce. Data-intergratie maar ook businessrules kon ik configureren zonder dat er programmeren aan te pas kwam.

Een belangrijke driver voor het uitrollen van Salesforce is vaak de wens van Management om Rapporten en Dashboards te genereren. Het is eenvoudig om een veld aan te maken in Salesforce en over ieder veld wat gemaakt en gevuld is kan gerapporteerd worden. Door de rechtenstructuur in Salesforce kan een rapport gedraaid door een manager een beeld geven van de productiviteit van een afdeling en geeft datzelfde rapport alleen inzage in de individuele productie aan een medewerker.

Wat kan ik als Salesforce  Advanced Adminstrator voor u doen ?

Implementatie; Ik kan geen Salesforce Implementatie voor u doen. Ik kan wel “aan uw kant staan” tijdens en voor een Salesforce Implementatie. U helpen een Implementatie Partner te selecteren, offertes opvragen en beoordelen, kritische vragen stellen en voortgang monitoren. Kortom uw belang behartigen en ervoor zorgen dat u keuzes kunt maken waarbij u alle mogelijkheden kunt afwegen en niet alleen de mogelijkheden  dei u voorgeschoteld worden door een partij die zelf ook een belang heeft.

U heeft Salesforce draaien maar u kunt nog niet alles meten wat u zou willen. Ik kan voor u bekijken hoe we de informatie het beste kunnen opslaan welke velden we moeten toevoegen en wie ze moeten gaan invullen. Natuurlijk maak ik vervolgens de rapportages die u het inzicht geven waarnaar u op zoek bent. Een grafische weergave van dit rapport neem ik voor u op in een dashboard indien gewenst.

Salesforce wordt vaak in eerste instantie op een Salesafdeling uitgerold. U heeft dan zicht op uw Salesprocessen, Funnelmanagement, Gewonnen/verloren deals etc. Maar nu wilt u Salesforce ook gaan benutten voor bijvoorbeeld Marketing doeleinden. Leads uit een Marketingcampagne, uw website of uit een callcenter administreren. Zorgen voor een juiste verdeling van uw Leads onder uw Salespersoneel maar ook ROI berekening op uw marketingcampagne. Hoeveel van deze Leads resulteren in een gesloten gewonnen deal ? En hoeveel levert die deal op ?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *