Data en webadvies
Show MenuHide Menu

marcel drilling KLM

4 december 2012

marcel drilling KLM

 

cover van Ifly magazineFlying Dutchman magazine door KLM Nederland

 

In de loop van de afgelopen jaren is de communicatie bij veel bedrijven ingrijpend veranderd. Niet in de laatste plaats door de grote verschuiving van Offline naar Online Communicatie. Waar nog niet zo heel lang geleden bijna alles in print was, denk bij KLM bijvoorbeeld aan de talloze “zwaan” reclames, het Flying Dutchman Magazine etc. wordt tegenwoordig veel via email gecommuniceerd. Maar ook in de Social Media als Facebook en Twitter is het merk sterk aanwezig.

Natuurlijk is er een stuk tijdsgeest, aansluiting zoen bij een jongere doelgroep etc. maar 2 andere belangrijke argumenten zijn de kosten besparing die Online Communicatie brengt ten opzichte van de traditionele campagnes als ook de meetbaarheid van Online. Het is en stuk makkelijker om het rendement op je marketinginvestering te berekenen als je precies weet hoeveel mensen je email hebben gelezen en welk percentage daarvan doorgeklikt heeft naar de mooie aanbieding die daar in stond.

In navolging van het online magazine dat BOL.com in de jaren 2007 tot en met 2009 heeft uitgegeven; Bomvol heeft KLM sinds 2008 ook een interactief online magazine laten vervaardigen met de naam Ifly, dat natuurlijk ook weer op Facebook┬á en Twitter is vertegenwoordigd met eigen pagina’s. Zowel Bomvol als Ifly zijn gemaakt door Born05 een specialist in online communicatie.

marcel drilling klm

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *